Rörligt
TV4 laddar för ny EM-fest
Publicerad: 9 februari 2012, 08:25
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:33
TV4 lanserar flera sponsorpaket för hockey-VM och fotbolls-EM. Samtidigt hoppas man att kunna bjuda stockholmarna – tillsammans med Stureplansgruppen – på en rejäl EM-fest.
Ämnen i artikeln:
TV4MS
Martin Schori
TV4 ser fram emot en intensiv hockey-vår och fotbolls-sommar. I dag presenterade kanalen sina sponsorpaket för mediebyråer och annonsörer.
Ett huvudsponsorskap för hockey-VM, som TV4 köpte loss i höstas, kostar mellan 2,7 och 3,5 miljoner kronor. Då ingår även möjlighet att förlänga kampanjerna ut i butiks-tv hos bland annat Coop Forum.
I varje period finns två "powerbreaks", då spelet kommer avbrytas för 50 sekunders reklam, alltså två 25-sekundersspottar.
Till fotbolls-EM säljer TV4 fyra huvudsponsorskap, som UEFA:s huvudsponsorer har förtur på. Även de kostar 3,5 miljoner kronor.
Förra gången TV4 visade EM arrangerade man fotbollsfester med storbildsskärmar i Kungsträdgården i Stockholm. I år ligger man i förhandlingar med Stureplansgruppen om att husera på restaurang Gården, på Norra Bantorget i Stockholm.
– Det finns plats för mellan 4 000 och 5 000. Vi ligger i förhandlingar med tre sponsorer men skulle behöva tre till för att det ska bli av, sa TV4:s konceptchef Håkan Rossberg på dragningen.
Samtidigt planerar man att lansera en positioneringstjänst, där Minis uppmärksammade kampanj Getaway Stockholm är förebilden.