Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

TV4-gruppen till Bizkit

Mediebyrån Bizkit Wisely går vinnande ur pitchen om TV4-gruppen. Därmed tappar Carat uppdraget.


Publicerad 2013-01-28 12:42
Uppdaterad 2015-12-06 13:58

Ämnen i artikeln:

Wisely

Dela artikeln:

TV4-gruppen fick en ny marknadschef i Lotta Lindborg i höstas. Hon valde då att dra igång en mediebyråpitch efter flera år med Carat.

– Samarbetet med Carat har fungerat jättebra, men jag kom in med nya ögon och kände att jag ville göra ett omtag och undersöka hur branschen såg ut och vilken kompetens som finns, säger Lotta Lindborg.

Valet föll alltså på Bizkit Wisely.

– De förstår oss och den komplexa förändring av marknaden som vi står inför. Bizkit svarade bra på briefen både ur linjärt, men även digitalt, perspektiv. Det kändes också som om det skulle fungera bra med dem när vi tar nästa steg.

Vad är ert nästa steg?

– Det handlar om att vi måste anpassa oss efter marknaden med allt sitt brus, och få bra genomslag och effekt på vår kommunikation.

Vet du redan nu vilka förändringar som det nya samarbetet för med sig?

– Det jobbet börjar nu. Vi behöver bli än mer närvarande och kommunikativa digitalt och vara där målgruppen finns. Det är ett spännande arbete som jag ser fram emot.

Porjektledare på Bizkit blir Jenny Leeb.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.