Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

TV4-gruppen omorganiserar säljet

TV4 genomför en stor omorganisation på säljavdelningen. Här är alla detaljer.

Dante Thomsen


Publicerad: 18 November 2013, 13:03
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:56

Ämnen i artikeln:

TV4-gruppen

Dagens Media har tidigare berättat om den omorganisation som TV4-gruppen nyligen inledde.

Bland annat tar Cecilia Beck-Friis, i dag ansvarig för digitala medier inom TV4, klivet upp till posten som vice vd.

Nu kan Dagens Media berätta ytterligare detaljer om omorganisationen som berör säljavdelningen.

Från och med det första kvartalet 2014 kommer TV4-gruppens försäljningsavdening skifta från att ha olika produktben där produkt- och prisansvaret gått sida vid sida med försäljningsansvaret till att bryta upp produktkunskapen och försäljningsansvaret.

Detta i syfte att skapa tydligare kontaktytor gentemot kunderna samt att bättre kunna möta deras behov.

I den nya organisationen kommer fyra områden att finnas:

  • Kund
  • Affär
  • Administration
  • Försäljningsutveckling

Malin Häger, i dag change manager, blir chef för kundgruppen medan den biträdande försäljningsdirektören Carl Hemmingsson blir chef för affärsgruppen.

Lena Hamrin som i dag är chef för reklamplaneringen blir i sin tur administrativ chef medan Max Hamberg, chef för business intelligence, blir chef för försäljningsutvecklingen.

Samtidigt byter TV4 även sportchef då Hans Pekkari blir ny kanalchef för TV4 Sport samt för TV12, som startar i vår.

Ersätter gör den tillförordnade sportchefen Fredrik Olofsson.

Men det är inte den enda förändringen som TV4-gruppen gör.

I samband med att bolaget ska digitaliseras blir Fredrik Arefalk, i dag programchef på TV4, istället kanalchef för samma kanal. Annika Järund Larsson, i dag ansvarig för TV4 Play Premium blir i sin tur kanalchef för TV4 Play.

Dagens Media söker TV4-gruppens försäljningsdirektör Michael Grimborg.

LÄS OCKSÅ:

Ämnen i artikeln:

TV4-gruppen

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.