Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

TV4 Fakta får nytt utseende

Publicerad: 21 Augusti 2009, 04:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:16

TV4 Fakta får ny kanalgrafik och en ny payoff, som lanseras idag. Se bilderna och det rörliga materialet på Dagensmedia.se.


Det nya grafikpaketet har tagits fram under sommaren, i samarbete med byrån Broken Doll.

Idag byts all kanalgrafik, alla vinjetter och alla trailers ut. TV4 Fakta får också en ny payoff – ”Verkligheten berättar”.

– Den tidigare grafiken har hängt med sedan starten 2005 och den börjar kännas nött och begagnad, säger kanalchefen Kajsa Stål.

Hon berättar att kanalen, när den var ny, riktade in sig på unga män är mest benägna att skaffa nya kanaler.

– Därför var grafiken lite hårdare och lite kyligare. Nu är vi en bredare kanal som har flyttat fram en linje som är väldigt tydlig mot det dokumentära. I början var det inte så, då hade vi även en del studioprogram.

TV4 Fakta har det senaste året, enligt TV4, ökat tittarandelen med över 60 procent i målgruppen 12-59 år. Kanalen har ungefär lika många manliga som kvinnliga tittare.

Arbetsgruppen som har tagit fram TV4 Faktas nya utseende:

Projektledare, TV4: Teresa Hedlund

Creative director, TV4: Mikael Holmström

Art director, TV4: Victoria Lamppa

Art director, TV4: Björn Svensson

Creative director, Broken Doll: Brett Richards

Exekutiv producent, Broken Doll: Susanne Söderberg

Art director, Broken Doll: Roi Sabarov

Producent, Broken Doll: Adam Witsell

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.