Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

TV4 ångrar reklamavbrott

Publicerad: 19 september 2012, 12:03
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:11

TV4:s vd Casten Almqvist lovar att sluta bryta för reklam på olämpliga ställen, skriver SvD.

Ämnen i artikeln:

Svenska DagbladetSvDTV4

KD

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Publikens kritik mot TV4 var skoningslöst när kanalen, under sändningen från Polarpriset, bröt för reklam innan First Aid Kit hade sjungit klart sin version av pristagaren Paul Simons "America".

Kort senare bröt reklamen in mitt i Peter Jihdes intervju i "Nyhetsmorgon" med OS-guldmedaljören Anna-Carin Ahlquist.

SvD:s Harry Amster rasade över avbrotten i en krönika i tidningen, där han anklagade TV4 för att "inte tänka".

Nu erkänner TV4:s vd Casten Almqvist att reklamavbrotten var klantiga, till och med oacceptabla.

– Jag läste din krönika och har använt den internt. Det som hände under Polarpriset är helt oacceptabelt liksom det andra exemplet med Peter Jihde. Vi måste se till att det inte händer igen, säger han till Svenska Dagbladet, och lovar tittarna att "avhuggningarna" ska upphöra.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev