Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

TV3:s dejtingsåpa floppar

Publicerad: 24 April 2013, 09:14
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:48

Nej, ”Kärlek över Atlanten” ser inte ut att bli någon framgång för TV3. Tvärtom.


Andra episoden sågs igår av 150 000 tittare, vilket är ett smärre tapp från förra veckans svaga premiärsiffra på 169 000.

”Kärlek över Atlanten” mötte dessutom bristande konkurrens klockan 21.00 igår.

Flest tittare (bortsett från Aktuellts 607 000) fick Champions League-matchen mellan Bayern München och Barcelona i TV6, som samlade 487 000 tittare.

Svenska ”Biggest loser” i Sjuan sågs av 418 000 tittare, medan ”Bergs bärbara talkshow” – som inte blivit någon tittarsuccé för Kanal 5 – sågs av 387 000 tittare.

”Den stora ölresan” i SVT1 drog endast 341 000 tittare, och den amerikanska dramaserien ”The following” i TV4 sågs av 339 000 tittare.

Alla siffror kommer från MMS.

21.00-programmens rating i alla 15-44 år

Bayern München-Barcelona, TV6: 5,5 procent

”Bergs bärbara talkshow”, Kanal 5: 4,7

”Biggest loser”, Sjuan: 4,6

”The following”, TV4: 3,1

”Den stora ölresan”, SVT1: 1,8

”Kärlek över Atlanten”, TV3: 1,2

Fotnot: TV4-Gruppens huvudmålgrupp är 12-59-åringar, SBS TV:s är 15-44-åringar och MTG TV:s är 15-49-åringar.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.