Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

TV3 gör simhopps-reality

Publicerad: 10 Oktober 2012, 10:49
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:08

UPPDATERAD. I det tyska realityprogrammet "Stars in danger" tävlar kändisar mot varandra i simhopp. Nu ska TV3 göra en svensk version av programmet, kan dagensmedia.se avslöja.


Ämnen i artikeln:

Nordisk Film TV

"Stars in Danger" skapades av Brainpool, ett av Tysklands största produktionsbolag, och har varit en av de stora snackisarna på den internationella MIPTV-mässan i Cannes, som slutar i morgon.

I sitt hemland har realityshowen sänts sedan 2004 men nu kommer den alltså till Sverige, kan dagensmedia.se avslöja. Det är MTG TV som beställt programmet, som i Sverige ska produceras av Nordisk Film och TV, för visning i TV3.

Dagensmedia.se har utan framgång sökt Fredrik Lundberg, programdirektör på MTG TV, som just nu befinner sig på MIPTV-mässan.

Karin Stjärne är vd på Nordisk Film och TV:

– Det är sjukt roligt. Det har pratats ganska mycket om "Stars in Danger" här nere på mässan. Den här typen av program som liknar "Let's dance" är populära hos de svenskarna och det här blir ett nytt inslag, säger hon till dagensmedia.se.

I "Stars in Danger" tävlar kändisar mot varandra i simhopp och målet är att på kort tid lära sig spektakulära hopp. Detta samtidigt som hoppen döms av riktiga simhoppsdomare.

Nordisk Film och TV ska också producera "Stars in Danger" för en norsk tv-kanal som köpt in formatet.

– Det är kul att vi får göra programmet även i Norge.

Är det en stor produktion?

– Det är en stor produktion som vi spelar in i en simhall. Framför allt tror jag att det kommer bli ett stort fokus på kändisarna. Det kommer bli roliga hopp samtidigt som man kan göra sig rätt illa.

Har du någon favoritkändis som du vill se göra ett graciöst simhopp?

– Oj, det vågar jag inte säga.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Nordisk Film TV

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.