tisdag31 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Tv-tittandet 2022: Ras för linjär-tv – men TV4 passerar SVT1

Publicerad: 17 januari 2023, 11:00

Foto: Daniel Ohlsson/TV4/ Wundervisuals

Tittartappet för linjär-tv accelererar under 2022. I den breda kommersiella målgruppen 15–64 år minskar tittandet med hela 12 procent jämfört med 2021. Här är siffror över tittandet både linjärt och online för helåret 2022.
✓Störst tapp i målgruppen 24–34 år
✓TV4 större än SVT1
✓TV3, TV6 och Sjuan nu lika stora
✓Men SVT dominerar online

Ämnen i artikeln:

MMSTV4SVTTV3Kanal 5TV6SjuanToppnyheter eftermiddagRedaktionens val

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


PUT:en i linjär-tv rasar med drygt 8 procent till 114 minuter per dag i målgruppen 3–99 år, under 2022 jämfört med 2021, enligt MMS. Dock är inte siffrorna rakt jämförbara

Just nu - tidbegränsat erbjudande

49 kr för 3 månader

Allt det här ingår:

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 896 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev