Rörligt
Tv-tittandet 2022: Ras för linjär-tv – men TV4 passerar SVT1
Publicerad: 17 januari 2023, 11:00
Foto: Daniel Ohlsson/TV4/ Wundervisuals
Tittartappet för linjär-tv accelererar under 2022. I den breda kommersiella målgruppen 15–64 år minskar tittandet med hela 12 procent jämfört med 2021. Här är siffror över tittandet både linjärt och online för helåret 2022.
✓Störst tapp i målgruppen 24–34 år
✓TV4 större än SVT1
✓TV3, TV6 och Sjuan nu lika stora
✓Men SVT dominerar online
PUT:en i linjär-tv rasar med drygt 8 procent till 114 minuter per dag i målgruppen 3–99 år, under 2022 jämfört med 2021, enligt MMS. Dock är inte siffrorna rakt jämförbara
Just nu - tidbegränsat erbjudande
49 kr för 3 månader
Allt det här ingår:
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 896 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.