Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Tv-tittandet 2020: Kvinnor tittar mer på linjär-tv – Discovery och TV4 växer online

Publicerad: 26 januari 2021, 11:06

Tv-tittandet ökar både linjärt och online under 2020. Trots ökningen tappar Nent Groups streamingtjänst Viafree.

Foto: Janne Næss

PUT:en i linjär-tv ökar för första gången på fem år under 2020, framför allt är det äldre kvinnor som står för ökningen. ✓Storökning för Discovery online ✓Både TV4 och TV4 Play tar andelar ✓Viafree tappar ✓Så står sig Expressen och Playad


Ämnen i artikeln:

MMSMagnus AnselmNENT GroupTV4Discovery Networks

PUT:en ökar för första gången på fem år. Det visar MMS årsrapport. 

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.