Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Rörligt

Tv-premiär för Swebus

Publicerad: 31 Maj 2010, 07:29
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:49

Byter radio mot tv för att nå dem som sällan väljer bussen.


Ämnen i artikeln:

SwebusZenith Media

Expressbussbolaget Swebus testar tv-reklam för första gången. Tre korta sponsringssnuttar visas från och med i dag.

Kampanjen är gjord av Smith Reklambyrå och produktionsbolaget Fdl – Film de Liberté. Zenith är mediebyrå.

Reklamen ska förmedla en romantisk känsla av att resa med buss. Målgruppen är resenärer mellan 15 och 44 år. I första hand dem som oftare väljer tåg, flyg eller bil för sina resor.

Kampanjen visas i TV3, TV6, Kanal5, MTV, Comedy Central, TV8 och Kanal 9 mellan vecka 22 och 17, i kombination med utomhusreklam i större städer, print och webb.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

SwebusZenith Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev