Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag12.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Tv-marknaden blir allt mer fragmenterad – experterna och tv-annonsörerna om hur man ska tänka

Publicerad: 15 april 2021, 09:24

Josefin Lundmark (Ica), Patrick Wallin (Group M), Michaela Bognäs (McDonalds) och Jochum Forsell (Hear) delar med sig av sina tankar om vilken roll tv-reklamen kommer att spela framåt.

I takt med att tv-tittandet förändras och minskar – särskilt bland de yngre – så kommer flera stora annonsörer sannolikt att behöva skruva på sin mediemix. Experterna och de stora tv-annonsörerna om: ✓ Tv-reklamens möjligheter och utmaningar ✓ Hur man behöver tänka som tv-annonsör ✓ Framtidens annonsering i rörlig bild.


Ämnen i artikeln:

Tv-marknadens omvandlingICAHearGroup M

För ett stort antal företag har tv-reklamen länge varit motorn för att bygga varumärke och driva försäljning. Inte minst för snabbrörliga konsumentvaruprodukter. Matvarujätten Ica, som regelbundet vill nå ett stort

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.