Rörligt
Tv-marknaden blir allt mer fragmenterad – experterna och tv-annonsörerna om hur man ska tänka
Publicerad: 15 april 2021, 09:24
Josefin Lundmark (Ica), Patrick Wallin (Group M), Michaela Bognäs (McDonalds) och Jochum Forsell (Hear) delar med sig av sina tankar om vilken roll tv-reklamen kommer att spela framåt.
I takt med att tv-tittandet förändras och minskar – särskilt bland de yngre – så kommer flera stora annonsörer sannolikt att behöva skruva på sin mediemix. Experterna och de stora tv-annonsörerna om: ✓ Tv-reklamens möjligheter och utmaningar ✓ Hur man behöver tänka som tv-annonsör ✓ Framtidens annonsering i rörlig bild.
För ett stort antal företag har tv-reklamen länge varit motorn för att bygga varumärke och driva försäljning. Inte minst för snabbrörliga konsumentvaruprodukter. Matvarujätten Ica, som regelbundet vill nå ett stort
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.