Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag06.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Tv-jättar skänker reklamtid för miljoner till folkhälsan

Publicerad: 3 April 2020, 08:47

Jim Egan, vd på BBC Global News.

Foto: BBC Global News

Tre globala tv-jättar donerar tv-tid för över 50 miljoner dollar till folkhälsomeddelanden, som stöd i kampen mot Corona.


Ämnen i artikeln:

BBCCNNcoronaviruset

Tre av världen största tv-hus, BBC Global News, CNN International och Euronews, har gått samman i kampen för att sprida information om coronasmittan till sina länders medborgare.

Den sammanlagda tv-tid som bolagen skänker bort, uppskattas vara värd kring 50 miljoner dollar. Annonsutrymmet finns tillgängligt för organisationer och myndigheter vars mål är att informera medborgare om hur man skyddar sig mot, och hindrar spridningen av det nya coronaviruset. Först ut att utnyttja erbjudandet är Världshälsoorganisationen, WHO.

De tre tv-bolagen når sammanlagt över 800 miljoner människor.

Jim Egan, vd på BBC Global News, kommenterar i ett pressmeddelande:

– Korrekt information är ett av våra viktigaste vapen för att bekämpa viruset. Vi berättar om denna globala händelse i våra redaktionella kanaler, men det känns också rätt att göra vad vi kan för att hjälpa hälsoorganisationer att få ut sina budskap så brett som möjligt.

Janne Naess

Reporter

janne.naess@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

BBCCNNcoronaviruset

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.