Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Tv-husen höjer priserna

Publicerad: 18 oktober 2018, 13:57
Uppdaterad: 18 oktober 2018, 14:00

Malin Häger, TV4, Nicklas Norrby, Discovery Networks och Mats Nyman, Nent Group.

Samtliga tv-hus flaggar för prishöjningar i samband med de nya årsavtalen, vilket kan få fler annonsörer att välja bort tv.


Ämnen i artikeln:

TV4NENT Group

Redan nu står det klart att samtliga tv-hus bäddar för ytterligare prishöjningar.

– Det kommer att bli prishöjningar, konstaterar Nicklas Norrby, försäljningsdirektör på Discovery Networks, och fortsätter:

- Vi ser att efterfrågan på rörlig bild, både tv och online video, fortsätter att vara enormt stark.

TV4 har gått ut rekordtidigt och meddelat marknaden om sina nya prishöjningar. Även Mats Nyman, affärsområdeschef för fri-tv på Nent, säger att det sannolikt kommer ske en prisökning.

Patrick Wallin, mediechef på Mediacom, väntar sig tuffa förhandlingar om årsavtalen även 2019. Samtidigt väntar han sig att prishöjningar, särskilt om de blir stora, kommer leda till att vissa annonsörer väljer bort linjär-tv.

– För vissa annonsörer är redan gränsen nådd där man inte får tillbaka pengarna och en kraftig prishöjning igen skulle såklart skynda på processen att välja bort ännu mer.

Läs hela artikeln i Dagens Media Insikt, vecka 42.

Här tecknar du dig för en gratis provprenumeration

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

TV4NENT Group

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.