Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

Tv-husen höjer priserna

Samtliga tv-hus flaggar för prishöjningar i samband med de nya årsavtalen, vilket kan få fler annonsörer att välja bort tv.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 18 Oktober 2018, 13:57
Uppdaterad: 18 Oktober 2018, 14:00

Ämnen i artikeln:

TV4NENT Group

Malin Häger, TV4, Nicklas Norrby, Discovery Networks och Mats Nyman, Nent Group.

Redan nu står det klart att samtliga tv-hus bäddar för ytterligare prishöjningar.

– Det kommer att bli prishöjningar, konstaterar Nicklas Norrby, försäljningsdirektör på Discovery Networks, och fortsätter:

- Vi ser att efterfrågan på rörlig bild, både tv och online video, fortsätter att vara enormt stark.

TV4 har gått ut rekordtidigt och meddelat marknaden om sina nya prishöjningar. Även Mats Nyman, affärsområdeschef för fri-tv på Nent, säger att det sannolikt kommer ske en prisökning.

Patrick Wallin, mediechef på Mediacom, väntar sig tuffa förhandlingar om årsavtalen även 2019. Samtidigt väntar han sig att prishöjningar, särskilt om de blir stora, kommer leda till att vissa annonsörer väljer bort linjär-tv.

– För vissa annonsörer är redan gränsen nådd där man inte får tillbaka pengarna och en kraftig prishöjning igen skulle såklart skynda på processen att välja bort ännu mer.

Läs hela artikeln i Dagens Media Insikt, vecka 42.

Här tecknar du dig för en gratis provprenumeration

Ämnen i artikeln:

TV4NENT Group

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.