Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Rörligt

Trög start för TV4:s Vardagspuls

Publicerad: 17 Februari 2015, 08:26
Uppdaterad: 14 Januari 2016, 13:32

Premiären av TV4:s och Arlas nya hälsosatsning Vardagspuls sågs av 170 000.


Ämnen i artikeln:

ArlaTV4

På måndagen var det premiär för TV4:s nya livsstilsprogram Vardagspuls, som produceras i samarbete med Arla.

Programmet leds av Agneta Sjödin och Kristin Kaspersen och ska sändas varje vardag från 17.55.

Premiären sågs av 170 000 personer i TV4:s målgrupp 15-64 år. Andelen låg på 10,1 i samma målgrupp och programmet hade en rating på 1,5.

– Vi är jätteglada över ett fint förstaprogram. Tittandet ligger i samma nivå som veckan innan, vilket är ungefär vad vi hade väntat, säger Niklas Vestberg, exekutiv producent för Vardagspuls.

– Vardagspuls är ett helt nytt program på en ny tid, det kan ta lite tid att få upp tittandet. Men detta är ett långsiktigt projekt, programmet kommer att sändas varje vardag i ett år med undantag för sommaren. Vi ska vänja tittarna vid att slå på tv:n vid den här tiden.

Vilken nivå vill ni upp till?

– Det kan jag inte säga. Vi kommer göra en analys om någon månad för att se hur vi har lyckats, men i dag är vi glada överett bra första program och väntade tittarsiffror.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

ArlaTV4

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.