Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Rörligt

Trender från Mipcom: ”Blir viktigare att vi sluter upp lokalt”

Publicerad: 21 Oktober 2019, 07:17

Axel Eriksson och Lena Strandner, Discovery Networks, under Mipcom i Cannes.

Foto: Ninna Bengtsson

Agent Hamilton, gränsöverskridande dejtingshower, Godzilla och dystopisk sci fi, det är några av godbitarna från årets Mipcom i Cannes. När utbudet av produktioner växer lavinartat stavas framtiden samarbete. Samtidigt är nordiska produktioner heta. – Världen är gränslös idag, det finns en helt annan möjlighet för lokalt innehåll att resa globalt, säger Axel Eriksson, innehållsdirektör på Discovery Networks.


Ämnen i artikeln:

TV4CannesSVTDiscovery NetworksAppleAmazon

Marknaden för tv och film är lite grann som Godzilla, som i år firar 65-årsjubileum på Mipcom – gigantisk och skräckinjagande. När Apple och Disney står i startgroparna för att

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

30 dagar utan kostnad

Avsluta provperioden när du vill.
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll.
Vårt exklusiva magasin.

Du har möjlighet att säga upp när du vill under de första 30 dagarna. Provperioden övergår därefter till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.