torsdag21 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Trender från Mipcom: ”Blir viktigare att vi sluter upp lokalt”

Publicerad: 21 oktober 2019, 07:17

Axel Eriksson och Lena Strandner, Discovery Networks, under Mipcom i Cannes. Foto: Ninna Bengtsson

Agent Hamilton, gränsöverskridande dejtingshower, Godzilla och dystopisk sci fi, det är några av godbitarna från årets Mipcom i Cannes. När utbudet av produktioner växer lavinartat stavas framtiden samarbete. Samtidigt är nordiska produktioner heta.
– Världen är gränslös idag, det finns en helt annan möjlighet för lokalt innehåll att resa globalt, säger Axel Eriksson, innehållsdirektör på Discovery Networks.

Ämnen i artikeln:

CannesWarner Bros DiscoverySVTTV4AmazonApple

NB

Ninna Bengtsson


Marknaden för tv och film är lite grann som Godzilla, som i år firar 65-årsjubileum på Mipcom – gigantisk och skräckinjagande. När Apple och Disney står i startgroparna för att

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 897 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev