Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Trender från Mipcom: ”Blir viktigare att vi sluter upp lokalt”

Publicerad: 21 Oktober 2019, 07:17

Axel Eriksson och Lena Strandner, Discovery Networks, under Mipcom i Cannes.

Foto: Ninna Bengtsson

Agent Hamilton, gränsöverskridande dejtingshower, Godzilla och dystopisk sci fi, det är några av godbitarna från årets Mipcom i Cannes. När utbudet av produktioner växer lavinartat stavas framtiden samarbete. Samtidigt är nordiska produktioner heta. – Världen är gränslös idag, det finns en helt annan möjlighet för lokalt innehåll att resa globalt, säger Axel Eriksson, innehållsdirektör på Discovery Networks.


Ämnen i artikeln:

SVTAppleTV4AmazonDiscovery NetworksCannes

Marknaden för tv och film är lite grann som Godzilla, som i år firar 65-årsjubileum på Mipcom – gigantisk och skräckinjagande. När Apple och Disney står i startgroparna för att

Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.