Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Trailern som ska lyfta Ullared

Publicerad: 3 Februari 2011, 12:07
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:22

Kanal 5:s mest framgångsrika svenska produktion någonsin går snart upp för tredje och sista gången. Här är trailern som ska locka tittare till succéformatet "Ullared".


Ämnen i artikeln:

StrixUllaredDan PanasKanal 5

Den 21 februari drar Kanal 5 igång den tredje – och sista – säsongen av Strix-producerade ”Ullared”.

Den andra säsongen nådde inte upp till de höga tittarsiffrorna från premiärsäsongen. I snitt drog säsong två 722 000 tittare per episod vilket gav en rating på 8,1 i målgruppen 15-44 år.

Det kan jämföras med ett snitt på strax under 1 miljon för den första säsongen.

Kanal 5: presschef Dan Panas:

– Ullared är Kanal 5:s mest framgångsrika svenska produktion genom alla tider. Det är klart att vi har höga förväntningar inför den tredje säsongen.

Dagensmedia.se kan nu visa trailern som ska lyfta programmet.

– Den är så pampig som ämnet förpliktigar och jäkligt kul också. Ullared är ett program och fenomen som har självdistans vilket trailern speglar.

Trailern är producerad inhouse på Kanal 5.

Arbetsgrupp på Kanal 5

Promotionproducent: Oskar Petrén

Ljud: Henrik Meierkord

Grafik: Thomas Sellin

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.