Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

fredag23.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Topplista: Här är mediebolagen som köper mest medieutrymme

Publicerad: 5 oktober 2020, 07:19

Kampanjer för Dplay, Mix Megapol och Viaplay, som alla har ökat medieinvesteringarna kraftigt i år.

Medierna ökar sina medieinvesteringar kraftigt i år. ✓Coronapandemin skapar svängrum ✓Storökning för Dplay ✓Netflix och HBO drar ner ✓Bauer Media utökar med tv


Ämnen i artikeln:

Discovery NetworksNENT GroupDplayMix MegapolViaplayDagens Media InsiktBauer Media Group

Svenska medier har i år, januari–augusti, investerat drygt 2 miljarder kronor brutto i medieutrymme, enligt Kantar-Sifo. Det är en ökning på nästan 18 procent jämfört med motsvarande period förra året. 

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.