Rörligt
Topplista: Här är mediebolagen som köper mest medieutrymme
Publicerad: 5 oktober 2020, 07:19
Kampanjer för Dplay, Mix Megapol och Viaplay, som alla har ökat medieinvesteringarna kraftigt i år.
Medierna ökar sina medieinvesteringar kraftigt i år. ✓Coronapandemin skapar svängrum ✓Storökning för Dplay ✓Netflix och HBO drar ner ✓Bauer Media utökar med tv
Ämnen i artikeln:
Dagens Media InsiktWarner Bros DiscoveryDplayViaplay GroupViaplayBauer Media GroupMix MegapolSvenska medier har i år, januari–augusti, investerat drygt 2 miljarder kronor brutto i medieutrymme, enligt Kantar-Sifo. Det är en ökning på nästan 18 procent jämfört med motsvarande period förra året.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.