lördag3 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Topplista: Här är mediebolagen som köper mest medieutrymme

Publicerad: 5 oktober 2020, 07:19

Kampanjer för Dplay, Mix Megapol och Viaplay, som alla har ökat medieinvesteringarna kraftigt i år.

Medierna ökar sina medieinvesteringar kraftigt i år. ✓Coronapandemin skapar svängrum ✓Storökning för Dplay ✓Netflix och HBO drar ner ✓Bauer Media utökar med tv

Ämnen i artikeln:

Dagens Media InsiktWarner Bros DiscoveryDplayViaplay GroupViaplayBauer Media GroupMix Megapol

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Svenska medier har i år, januari–augusti, investerat drygt 2 miljarder kronor brutto i medieutrymme, enligt Kantar-Sifo. Det är en ökning på nästan 18 procent jämfört med motsvarande period förra året. 

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev