Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

"Top Model Sverige" satsar på plus size-modeller

Publicerad: 14 April 2016, 07:16
Uppdaterad: 14 April 2016, 08:11

Finalisterna i "America's Next Top Model" i Cover Girl-kampanj, vinnaren och plus size-modellen Whitney Thompson i mitten.

Inför den nya säsongen, som enligt uppgift till Expressen ska sändas i Discovery Networks till hösten, letar man efter modeller med storlek 42.


Ämnen i artikeln:

Discovery Networks

När ”Top Model Sverige” kommer tillbaka i en ny säsong 2016 är det plus size-modellerna som ska stå i centrum, skriver Expressen.

I en castingannons meddelar programmet att de letar efter ”dig som alltid drömt om att bli modell, men som är en storlek 42”.

Enligt uppgifter till Expressen kommer den nya säsongen av Top Model att sändas på Discovery Networks, där kanal 5, 9 och 11 ingår.

Den nya tappningen av svenska Top Model kommer tre år efter att Whitney Thompson som första plus size-modell någonsin vann ”America's Next Top Model”. Tidigare i år blev även Ashley Graham den första plus size-modellen att hamna på omslaget till prestigefulla magasinet Sports Illustrated badräktskatalog.

Discovery Networks vill dock inte kommentera den nya "Top Model"-säsongen.

– Vi kommenterar aldrig program som vi eventuellt skulle kunna förhandla om eller annat som inte är beslutat, säger Dan Panas, presschef på Discovery Networks, till Expressen.

Inspelningarna av den nya säsongen av "Top Model" uppges i castingannonserna dra i gång den 25 maj i år. I annonsen eftersöks kurviga tjejer från både Sverige, Danmark och Norge.

Enligt uppgifter till Expressen ska säsongen börja sändas på tv till hösten.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Discovery Networks

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.