Få hela storyn
Starta din prenumeration
Rörligt
Publicerad: 15 November 2018, 11:51
Uppdaterad: 15 November 2018, 11:58
Molly Sandén och Peter Jihde leder "Diabetesgalan" i TV3.
Foto: Carolina Byrmo
För andra året i rad sände TV3 igår “Diabetesgalan”. Dagens Media har tittarsifforna.
Ämnen i artikeln:
TV3Förra året sågs “Diabetesgalan” av totalt 313 000 tittare i TV3, enligt MMS. Gårdagens gala når inte hela vägen dit, utan tittandet hamnar på totalt 251 000 tittare med en rating på 1,9 procent i TV3:s huvudmålgrupp 15-49 år.
Enligt ett pressmeddelande var dock den totala räckvidden för gårdagens program 634 000 tittare.
Själva insamlingen slog däremot rekord och landade på drygt 7 miljoner kronor. Förra året samlades 5,7 miljoner kronor in till diabetesforskningen.
– Vi vill på allvar göra positiv skillnad för dem som drabbats av diabetes, direkt eller indirekt. Årets Diabetesgala och de tre Leva utan att dö-dokumentärerna visar att vi är på rätt väg. Fler engagerade tittare och en stabil ökning på insamlade pengar som går oavkortat till forskning är bästa möjliga betyg. En fantastisk insats från alla inblandade gör detta möjligt. Men vi vill mer, ribban ska höjas och nu börjar planeringen för 2019, säger Anders Jensen, vd på Nent.
Ämnen i artikeln:
TV3