Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Tittarna sviker TV3:s ”Mordet”

Publicerad: 28 Januari 2015, 12:53
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:15

"Mordet" har tappat 80 000 tittare sedan premiären förra veckan.


Ämnen i artikeln:

TV3

Förra veckans premiär av ”Mordet” på TV3 drog 316 000 tittare enligt MMS.

I går klockan 21.00 sändes det andra avsnittet och totalt drog programmet 233 000 tittare. Det är 83 000 färre tittare än förra veckan. Ratingen i TV3:s huvudmålgrupp 15-44 år var 2,9 procent.

Samtidigt visades ett annat kriminalprogram på SVT, ”Veckans brott”, som drog drygt en miljon tittare.

– Vi är oerhört nöjda med programmet som är välproducerat. Vi har fått bra respons av tittarna vilket vi kan se på antalet startade strömmar i Play-tjänsten, säger TV3:s presschef Susanne Nylén till Dagens Media.

Enligt henne har det första avsnittet hittills 30 000 startade strömmar på TV3:s Play-tjänst.

– Tittarsiffrorna för premiären av "Mordet" var klart godkända. Anledningen till att vi tappade lite igår var att vi fick ökad konkurrens på slotten, säger Susanne Nylén och syftar på "Biggest Loser", som sänds i Sjuan och som riktar sig till samma målgrupp.

Hon fortsätter:

– Vi fortsätter vårt ihärdiga pressarbete för att tittarna ska uppmärksamma programmet.

LÄS ÄVEN:

Markus Jacobsson

Ämnen i artikeln:

TV3

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.