Rörligt
Tittarna överger tablån men annonsörerna vill gå linjärt
Publicerad: 19 september 2023, 05:35
Michaela Bognäs (McDonalds), Cecilia Taipale (Max) och Josefin Lundmark (Ica) väljer alla att investera mycket pengar i tv-reklam.
Foto: Börje Svensson
Tv-tittarna flyttar online men annonsörerna hänger inte med. Tre annonsörer, som tillsammans köper reklamutrymme för över en halv miljard svenska kronor i tv, om: ✓ Tv som annonskanal ✓ Vad som krävs för att de ska flytta investeringarna online ✓ Synen på total-tv.
Annonsmarknaden har brottats med en negativ tillväxt under 2023. Att marknadschefernas budget stryps under lågkonjunkturen slår brett och enligt Institutet för reklam- och och mediestatistiks (IRM) siffror har marknaden
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 897 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.