fredag22 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Tittarna överger tablån men annonsörerna vill gå linjärt

Publicerad: 19 september 2023, 05:35

Michaela Bognäs (McDonalds), Cecilia Taipale (Max) och Josefin Lundmark (Ica) väljer alla att investera mycket pengar i tv-reklam.

Foto: Börje Svensson

Tv-tittarna flyttar online men annonsörerna hänger inte med. Tre annonsörer, som tillsammans köper reklamutrymme för över en halv miljard svenska kronor i tv, om: ✓ Tv som annonskanal ✓ Vad som krävs för att de ska flytta investeringarna online ✓ Synen på total-tv.

Ämnen i artikeln:

ICATV4IRMDagens MediaSVODTV4 Play

Linnéa Kihlström

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se


Annonsmarknaden har brottats med en negativ tillväxt under 2023. Att marknadschefernas budget stryps under lågkonjunkturen slår brett och enligt Institutet för reklam- och och mediestatistiks (IRM) siffror har marknaden

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 897 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev