Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag24.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Titans vd: "Kom inte som någon överraskning"

Publicerad: 26 Januari 2011, 12:48
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:24

När TV4 köpte in Förkväll var det en rekordorder för Titan. Nu tonar Thomas Hedberg, vd på Titan ner nedläggningen.


Ämnen i artikeln:

TV4Titan

Titan räknade med att dra in 20 miljoner kronor på Förkväll, en rekordstor beställning för produktionsbolaget. Men när programmet nu stoppas tonar Thomas Hedberg, vd på Titan ner betydelsen av nedläggningen.

– Det kom inte som en överraskning utan var ett gemensamt beslut som vi tog innan jul.

Hur påverkar det här Titan?

– Det slår inte speciellt hårt, i alla fall rent omsättningsmässigt. Det är klart att det är en produktion mindre, men vi har andra produktioner som kompenserar Förkväll.

Enligt Thomas Hedberg blir det inte heller några personalförändringar på Titan.

Det var i december förra året som dagensmedia.se kunde berätta att TV4 ser om sin programstrategi.

Mellan januari och november 2010 tappade kanalen i snitt 3 procent i 3-99 år och 5,4 procent i 15-44 år.

– Vi ska se över hela off prime och vilka inköp som funkar och inte. Vi ska även se över hur vi kan jobba bättre med nyhetsmorgon, förkväll och filmstrategin för sena kvällar, sa TV4:s kanaldirektör Peter Lindström då till dagensmedia.se.

Nu ser Förkväll ut att bli det första offret för omstruktureringen.

– Vi tycker inte att programmet har levererat tittarmässigt och då pausar vi det. Men visst det är klart, vi ser över vad som funkar och inte funkar. Vi har precis gjort en ganska stor förändring i dag-tv och har stuvat om i tablåerna, säger Peter Lindström.

Räknar ni med att plocka bort fler program i vår?

– Utvecklingen av off-prime är ett kontinuerligt arbete men i dagsläget vet jag inget mer som kommer plockas bort.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

TV4Titan

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.