Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Telia avfärdar anmälningar om avtalsbrott: ”Är reglerat i våra avtal”

Publicerad: 7 oktober 2022, 08:03

”Vi är otroligt ledsna över att detta har gått ut över våra kunder, som är det viktigaste vi har”, säger Telias pressansvarige Roija Rafii.

Foto: JANNE NAESS/PRESSBILD

Igår kunde Dagens Media berätta om hur Telia massanmäls till Konsumentverket då kunderna menar att de begått avtalsbrott. Något telekombolaget avfärdar: ”Men vi tar naturligtvis till oss av de kundsynpunkter som kommer till oss”.

Ämnen i artikeln:

ViaplayViaplay GroupTv-bråket mellan Viaplay och TeliaTeliaKonsumentverketToppnyheter eftermiddag

Joakim Wedholm

joakim.wedholm@dagensmedia.se


Den senaste veckan har ett åttiotal anmälningar mot Telia kommit in till Konsumentverket. Arga kunder menar att telekombolaget har begått avtalsbrott efter att flera kanaler släckts på grund av en

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev