Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Rörligt

Techsatsning ska vända Discovery

Publicerad: 6 September 2019, 10:00

Familjen Lundell är en av flera populära serier som sänds på Dplay. Daniel Lagerqvist är kommunikationsdirektör på Discovery Networks Sweden.

Foto: Bonnier/Press

Förlusttyngda Discovery Networks satsar på digitalt och massanställer. Startup-känsla och teknik i framkant ska locka den bästa arbetskraften. ”Vi har enorma krav på oss”, säger Daniel Lagerqvist, kommunikationsdirektör Discovery Networks Sweden.


Ämnen i artikeln:

DiscoveryDplay

Kampen om tittarna sker på strömningstjänsterna. Det märks inte minst av på Discoverys Stockholmskontor, där man nu siktar på att nära nog dubbla utvecklingsteamet – från 40 till 70 anställda. 

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

30 dagar utan kostnad

Avsluta provperioden när du vill.
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll.
Vårt exklusiva magasin.

Säg upp när du vill under de första 30 dagarna. Provperioden övergår därefter till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5 995 kr/år.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

DiscoveryDplay

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev