Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Rörligt

Techsatsning ska vända Discovery

Publicerad: 6 September 2019, 10:00

Familjen Lundell är en av flera populära serier som sänds på Dplay. Daniel Lagerqvist är kommunikationsdirektör på Discovery Networks Sweden.

Foto: Bonnier/Press

Förlusttyngda Discovery Networks satsar på digitalt och massanställer. Startup-känsla och teknik i framkant ska locka den bästa arbetskraften. ”Vi har enorma krav på oss”, säger Daniel Lagerqvist, kommunikationsdirektör Discovery Networks Sweden.


Ämnen i artikeln:

DiscoveryDplay

Kampen om tittarna sker på strömningstjänsterna. Det märks inte minst av på Discoverys Stockholmskontor, där man nu siktar på att nära nog dubbla utvecklingsteamet – från 40 till 70 anställda. 

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

DiscoveryDplay

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.