Få hela storyn
Starta din prenumeration
Rörligt
Publicerad: 6 September 2019, 10:00
Familjen Lundell är en av flera populära serier som sänds på Dplay. Daniel Lagerqvist är kommunikationsdirektör på Discovery Networks Sweden.
Foto: Bonnier/Press
Förlusttyngda Discovery Networks satsar på digitalt och massanställer. Startup-känsla och teknik i framkant ska locka den bästa arbetskraften. ”Vi har enorma krav på oss”, säger Daniel Lagerqvist, kommunikationsdirektör Discovery Networks Sweden.
Kampen om tittarna sker på strömningstjänsterna. Det märks inte minst av på Discoverys Stockholmskontor, där man nu siktar på att nära nog dubbla utvecklingsteamet – från 40 till 70 anställda.
Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).