Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Tankeläsare avslöjar mediebyråernas första kärlek

Publicerad: 15 Mars 2011, 13:17
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:17

Flera mediebyråer i Stockholm fick igår besök av mentalisten Henrik Silver. Syftet - att hajpa premiären av "Fenomen" med Uri Geller.


Bland annat var det MEC, Starcom och OMD som fick besök av Henrik Silver, som en sista säljdrive innan premiären av programmet den 27 mars. Under besöket fick flera personer sina första kärlekar avslöjade av mentalisten.

– Vi vände upp och ner på många mediebyråmänniskor så kampanjen blev väldigt lyckad. Det här är så klart något vi kommer göra igen om serien funkar bra i rutan, säger Björn Aronsson, försäljningschef på Kanal 5 och fortsätter:

– Det har varit jäkligt mycket folk och väldigt uppskattat. Det känns som jag talar för alla när jag säger att de här två dagarna helt enkelt var magiska.

Det var ingen som blev rädd?

– Nej, jag tror inte någon tyckte det var särskilt läskigt. Som sagt folk är ju ganska skeptiska innan de varit med om det själva, men när det hela var över kände nog många att Henrik Silver faktiskt kunde läsa deras tankar.

Samtidigt fick bloggare som Hugo Rosas, Daniel Paris och Frida Fahrman besök av mentalister. I Malmö fick mediebyråer, lokala kunder och press dessutom besök av Uri Geller själv, som i dag ska besöka Göteborg.

– Det är svårt att förklara hur han beter sig men han är helt enkelt otrolig. Han körde sina traditionella tricks som att böja skedar men också lite nya knep. Många kom in på mötet och var ganska skeptiska men när de kom ut hade de ett leende på läpparna.

Ni har inte märkt av någon magisk skjuts i försäljningen efter kampanjen?

– Det jag kan säga är att vi i princip hade hundra procents uppslutning bland de som var inbjudna och vi har fått in mycket förfrågningar på köp i programmet. Så det här var ytterligare en skjuts.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.