Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Systembolagets filmer går hem hos biopubliken

Publicerad: 4 Oktober 2011, 08:49
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:56

Reklamfilmen "Sanningen" från Systembolaget hade högst observationsvärde av alla under årets andra kvartal.


Ämnen i artikeln:

SystembolagetForsman Bodenfors

– Bio fungerar väldigt bra för vår målgrupp och för det budskap vi har, säger Åsa Hessel, ansvarig för extern kommunikation på Systembolaget, i ett pressmeddelande.

Det är andra gången som Systembolaget vinner Bioprisets val, som delas ut varje kvartal. När SF summerar de tio mest effektiva filmerna de sett till obsvärde de senaste året återfinns Systembolaget på plats nummer 1, 3 och 4.

Systembolagets kampanjer är gjorda i samarbete med Forsman & Bodenfors och Esteban. Så även "Sanningen".

– På bio sitter man fokuserad och det gör att den här typen av allvarliga budskap som framställs med humor kan tas emot på ett bra sätt vilket säkert en del i filmens framgång. Filmen är också ”filmiskt” och smart berättad. Det är ett nytt grepp för oss och vi är mycket nöjda med Forsman & Bodenfors och Esteban som står bakom produktionen, säger Åsa Hessel.

Tidigare vinnare av Biopublikens val:

2011:

Q1 - Com Hem "BB Autotune"

2010:

Q4 - Folkhälsoinstitutet "Tänk om"

Q3 - Com Hem Bredband "OMG Cat"

Q2 - Systembolaget "Festen"

Q1 - Coca Cola "Winter Games"(OS-filmen)

Om mätningen

Priset Biopublikens val belönar varje kvartal den reklamfilm som uppnått högst värden i mätningarna gällande observation, avsändaridentifikation och budskapsförståelse. Mätningarna görs i samarbete med Nepa.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.