Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

SVT stoppar LG:s reklam

Publicerad: 30 November 2010, 10:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:29

SVT:s projektledare Thomas Hall förbjuder LG att slå mynt av Love Generations medverkan i Melodifestivalen.


Ämnen i artikeln:

MelodifestivalenSVT

Trots att SVT har stenhårda regler för produktplacering i Melodifestivalen har projektledaren Thomas Hall givit klartecken för den LG-sponsrade gruppen Love Generation.

Under förra årets Melodifestival meddelade SVT att vinnaren Anna Bergendahl riskerade att diskas på grund av sina röda converse-skor.

I år ställer gruppen Love Generation, som skapades av elektronikjätten LG inför lanseringen av mobiltelefonen Viewty GT400 upp. Tjejgruppen tävlar vid deltävlingen i Malmö med en låt av Lady Gagas svenske stjärnproducent RedOne.

Thomas Hall säger att det kontroversiella beslutet att låta elektroniktillverkarens popgrupp tävla är omgärdat av flera villkor:

– Vi känner till kopplingen, och har fattat beslutet att godkänna deras medverkan, så länge LG inte använder det i sin marknadsföring, eller visar upp några produkter, säger Thomas Hall till dagensmedia.se.

Martin Schori

Ämnen i artikeln:

MelodifestivalenSVT

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.