Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

SVT:s realitysatsning kvalar in på webb-tv–toppen

Publicerad: 19 November 2014, 12:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:22

Programmet där par gifter sig i blindo går hem hos webb-tv–publiken.


Men trots det ser inte intresset ut att vika för "Paradise Hotel" som fortsatt innehar första, andra och tredjeplatsen på MMS lista över de mest startade webb-tv-programmen under vecka 46.

Avsnitt 37 lockade mest, med totalt 250 896 startade strömmar. Avsnitt 38 och 39 hade 212 697 respektive 201 429 startade strömmar.

För femte veckan i rad landade SVT-serien "Portkod 1525" fjärdeplaceringen. Den ökar också i antal starter i jämförelse med förra veckan, från 164 008 strömmar vecka 45 till 189 321 vecka 46.

Placeringarna 5-10 är som följer:

  • "Bonde söker fru" – TV4
  • "Så mycket bättre" – TV4
  • "Homeland" – SVT
  • "Gift vid första ögonkastet" – SVT
  • "Skavlan" – SVT
  • "Downtown Abbey" – SVT

Värt att notera är att nykomlingen "Gift vid första ögonkastet", SVT Flow-serien som hade premiär den 10 november, kniper sjundeplatsen.

Flest startade strömmar under vecka 46 hade SVT med 7 333 635. Näst störst var TV4 störst med 3 402 543 strömmar. Därefter kommer SBS Discovery med 1 879 021 starter, detta trots att man inte hade något program på topptio-listan.

Totalt redovisar MMS 14 594 482 startade strömmar och 4 042 251 spenderade timmar under vecka 46.

Se hela topplistan till höger.

Om mätningen (Källa: MMS)

Sedan 2011 genomför MMS webb-tv-mätningar i samarbete med deltagande webb-tv-aktörer. Webb-tv-mediet ökar i omsättning för varje år, vilket gör det allt viktigare att förse branschen med en stabil valuta. MMS har som ambition att som en oberoende part mäta konsumtion av rörlig bild på webben. Vi samarbetar med ledande mätbolag som mäter all rörlig bild på web­ben för MMS räkning. I dagsläget mäter vi de fem stora webb-tv-tjänsterna, SVT, MTG TV, TV4, SBS Discovery och UR. Mätningen omfattar alla större plattformar inklusive webbläsare och appar för An­droid och iOS.

Anton Andersson

anton.andersson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.