Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

SVT:s Jan Helin: ”En uppenbar utmaning att vara relevanta för yngre”

Publicerad: 24 november 2021, 14:06

När det gäller att nå barnen så lyckas SVT bra, anser Jan Helin, men när det kommer till ungdomarna är de mer tvehågsna.

Foto: Linnéa Kihlström

SVT är duktiga på att nå en äldre publik och de yngsta, men ungdomarna är mer utmanande. Mediedirektören Jan Helin om ■ Tonårstappet ■ Att inte längre vara ohotad majestät på barnsidan ■ Hur barninnehållet blev en konkurrensfaktor.


Ämnen i artikeln:

SVTSVT PlayDigitala temaveckorTema: Framtidens mediekonsumenterJan HelinNetflixPublic service

Som public service-bolag får SVT sin finansiering säkrad via skattesedeln och är på det sättet inte – som många andra mediehus – direkt beroende av att framtidens mediekonsumenter betalar via

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.