Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

SVT om innehållssatsningarna: “Högkaratigt utbud i alla genrer”

Publicerad: 24 oktober 2022, 13:08

Foto: SVT/ Ola Kjelbye

SVT var bland de första som erbjöd en streamingtjänst – men utbudet har exploderat och konkurrensen blir allt tuffare. Här förklarar SVT:s programdirektör Eva Beckman hur de ska locka publiken – hantera konkurrensen och vikten av svenskt innehåll.

Ämnen i artikeln:

SVTJan HelinJan SchermanCilla BenköHanna StjärneDigitala temaveckorToppnyheter eftermiddagTema: Innehållskriget 2022

Joakim Wedholm

joakim.wedholm@dagensmedia.se


1956 beslutade Sveriges riksdag att televisionen skulle införas i Sverige. I skydd av lagen hade Sveriges Televisions dåvarande kanal, TV1, monopol på marknaden. Men efter 30 år bröts monopolet, framför

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev