Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

SVOD drar ifrån AVOD

Publicerad: 6 februari 2020, 09:16

Tittandet på SVOD ökar mest, och har tagit ett rejält kliv från 36 till 50 minuter per dag.

Svenskarna lägger allt mer tid på streamingtjänster. Tittartiden i SVOD drar nu ifrån tittartiden i AVOD, visar en rapport från MMS. ”Windowing” kommer att bli centralt i tv-husens kamp mot streamingjättarna.


Ämnen i artikeln:

YoutubeSVODMMSSVT PlayTV4 PlayAVODNetflixViaplay

Tittartiden för onlinevideo-tjänster fortsätter att öka. Totalt lägger svenskarna 126 minuter per dag på onlinevideo i Q4 2019, vilket är en ökning på knappt en halvtimme jämfört med Q4 2018.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.