Få hela storyn
Starta din prenumeration
Rörligt
Publicerad: 6 Februari 2020, 09:16
Tittandet på SVOD ökar mest, och har tagit ett rejält kliv från 36 till 50 minuter per dag.
Svenskarna lägger allt mer tid på streamingtjänster. Tittartiden i SVOD drar nu ifrån tittartiden i AVOD, visar en rapport från MMS. ”Windowing” kommer att bli centralt i tv-husens kamp mot streamingjättarna.
Tittartiden för onlinevideo-tjänster fortsätter att öka. Totalt lägger svenskarna 126 minuter per dag på onlinevideo i Q4 2019, vilket är en ökning på knappt en halvtimme jämfört med Q4 2018.
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.