Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag13.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

SVOD drar ifrån AVOD

Publicerad: 6 Februari 2020, 09:16

Tittandet på SVOD ökar mest, och har tagit ett rejält kliv från 36 till 50 minuter per dag.

Svenskarna lägger allt mer tid på streamingtjänster. Tittartiden i SVOD drar nu ifrån tittartiden i AVOD, visar en rapport från MMS. ”Windowing” kommer att bli centralt i tv-husens kamp mot streamingjättarna.


Ämnen i artikeln:

YoutubeSVODMMSSVT PlayTV4 PlayAVODNetflixViaplay

Tittartiden för onlinevideo-tjänster fortsätter att öka. Totalt lägger svenskarna 126 minuter per dag på onlinevideo i Q4 2019, vilket är en ökning på knappt en halvtimme jämfört med Q4 2018.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.