måndag27 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Svenska experterna om Netflix nya giv: ”Ett ess i rockärmen”

Publicerad: 20 april 2022, 13:06

Marie Almgren, Head of AVM Audio Video, på Group M, Patrick Wallin på Group M och Jonas Birmé, vd och grundare av Eyevinn.

Foto: Netflix/TT NYHETSBYRÅN/Pressbild

Netflix tappar abonnenter – och vill satsa på en reklamfinansierad variant av streamingtjänsten. Dagens Media har pratat med tre svenska experter om vägen framåt för streamingjätten: ”Nyckeln är att inte ha för långa break.”

Ämnen i artikeln:

NetflixStreaming

Joakim Wedholm

joakim.wedholm@dagensmedia.se


När Netflix för första gången på ett decennium tappar abonnenter öppnar de för att bryta traditionen och en delvis reklamfinansierad variant av sin streamingtjänst kan vänta. Under ett samtal med

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev