Rörligt
Svenska experterna om Netflix nya giv: ”Ett ess i rockärmen”
Publicerad: 20 april 2022, 13:06
Marie Almgren, Head of AVM Audio Video, på Group M, Patrick Wallin på Group M och Jonas Birmé, vd och grundare av Eyevinn.
Foto: Netflix/TT NYHETSBYRÅN/Pressbild
Netflix tappar abonnenter – och vill satsa på en reklamfinansierad variant av streamingtjänsten. Dagens Media har pratat med tre svenska experter om vägen framåt för streamingjätten: ”Nyckeln är att inte ha för långa break.”
När Netflix för första gången på ett decennium tappar abonnenter öppnar de för att bryta traditionen och en delvis reklamfinansierad variant av sin streamingtjänst kan vänta. Under ett samtal med
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.