fredag27 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Svenska Bio släpper nytt annonsformat

Publicerad: 14 december 2022, 06:40

Svenska Bios biograf Grand på Sveavägen i Stockholm.

Foto: Svenska Bio

Biografkedjan Svenska Bio lanserar ett nytt sponsorformat. Prissättningen ligger lägre än traditionell bioreklam.

Ämnen i artikeln:

Toppnyheter förmiddag

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Det nya annonsformatet kallas ”biovärd” och är en form av sponsorskap där annonsören får synas med sin logga och ett kortare budskap precis innan filmen startar.

Tanken är att det ska bli ett instegsformat för annonsörer som tidigare inte annonserat på bio. Dessutom ska det, enligt ett pressmeddelande, vara billigare än de traditionella biospottarna.

– Bioreklamen har alltid varit en fantastisk möjlighet att nå ut till en fokuserad publik. Vi vill, genom det nya formatet, ge fler annonsörer möjligheten att nå ut till en väldigt uppmärksam publik som sponsor av en filmvisning, säger Salar Timouri, affärsområdeschef på Svenska Bios försäljningspartner NN-Media som utvecklat annonsformatet, i pressmeddelandet.

Det nya formatet ska släppas i början av nästa år.

Svenska Bio växlade upp under pandemin och öppnade bland annat nya biografer och renoverade befintliga. Kedjan har idag 167 salonger i 37 städer i Sverige.

– Efter pandemin var det tydligt att biobesöken var något som svenska folket hade saknat. Behovet av att se film på bio är starkt runtom i hela landet och det är ett behov som vi jobbar aktivt för att tillgodose. Biografernas framtid ser ljus ut, därför vill vi ge fler företag chansen att kunna möta vår publik, säger Peter Fornstam, vd för Svenska Bio, i pressmeddelandet.

LÄS ÄVEN:
Pandemi, konkurrerande streaming och höjda elpriser – så tacklar bion den senaste tidens utmaningar
Svenska Bio tror på ljusning efter tuffa coronaår: ”Hösten ser lysande ut” 

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev