Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

Svagt uppåt för Melodifestivalen

Schlagern håller sig över tre miljoner – och ökar svagt. Solsidan fortsätter att locka storpublik.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Publicerad: 14 Februari 2011, 07:30
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:21

Ämnen i artikeln:

SolsidanMelodifestivalenSVTTV4

Kvällstidningarnas dom över den andra deltävlingen av Melodifestivalen var stenhård. ”Uselt”, var rubriken på både Aftonbladets och Expressens förstasidor. Tittandet ökade dock något jämfört med förra helgens program.

Enligt preliminära siffror från MMS såg 3 085 000 tittare deltävling två. Samma siffra för förra helgen var 3 010 000 tittare. Det är även en ökning jämfört med samma deltävling förra året.

TV4:s dundersuccé med Solsidan fortsätter. 2 365 000 tittare såg programmet. Time out lockade 1 550 000 tittare.

Let’s Dance fick nöja sig med 1 350 000 tittare.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.