Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag25.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Svag start för TV3:s "Rachel och Jossan: Utan filter"

Publicerad: 13 November 2015, 08:07
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:22

"Rachel och Jossan: Utan filter" och "Prisjägarna" hade premiär under torsdagskvällen.


Igår kväll levererade TV3 två premiären. Klockan 20.00 sändes "Prisjägarna" där "Lyxfällans" programledare Patrick Grimlund och Magnus Hedberg tillsammans med Tove Norström försöker ta reda på vad olika företeelser i samhället faktiskt kostar konsumenterna.

"Prisjägarna" sändes klockan 20.00 och sågs av 216 000 tittare. I huvudmålgruppen 15-49 hade programmet 2,2 i rating.

Samtidigt i TV4 sändes "Bytt är bytt" som sågs av 856 000 tittare och på Kanal 5 visades "Fest hos Bindefeld" som sågs av 253 000 tittare.

I TV3:s andra premiär ”Rachel och Jossan: Utan filter” spelar humorprofilerna Rachel Mohlin och Josephine Bornebusch en "skruvad version av sig själva".

Programmet sändes klockan 21.00 och sågs av 155 000 tittare. I målgruppen 15-49 hade programmet 0,9 i rating.

På TV4 sändes samtidigt "Brottsplats Sverige" som sågs av 596 000 och Kanal 5 sände "Berg och Meltzer på Oscars" som sågs av 118 000 tittare.

– Vi är givetvis inte nöjda med premiärsiffrorna, utan hade hoppats på att en större del av tv-tittarna skulle hitta fram till "Rachel och Jossan: utan filter" som redan blivit en kritikersuccé. Vi är stolta över vår modiga satsning, TV3 har tidigare inte haft en skriven komediserie med lång dramaturgisk båge och jag hoppas att fler tittare ska hitta till serien på våra olika plattformar för Rachel och Jossan är två karaktärer man verkligen förälskar sig i under seriens gång, säger Karin Stjärne Programdirektör MTG Sverige i ett pressmeddelande.

Även säsonsavslutningen av "Hela Sverige bakar" sändes klockan 21.00 i Sjuan och sågs av 616 000 tittare och hade en rating på 6,6 i huvudmålgruppen 15-64.

– Att få så fantastiska siffror är helt fantastiskt. Vi tror att programmet lockar med en värme och att alla delar klaffar, säger Gustav Carlsson som är exekutiv producent för programmet till Dagens Media och fortsätter:

– Nu ser vi fram emot att släppa "Hela Sverige bakar junior" och att ta emot alla ansökningar till nästa säsong av "Hela Sverige bakar".

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.