Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Svag start för "Kärlek över Atlanten"

Publicerad: 17 April 2013, 07:14
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:49

Totalt bänkade sig 169 000 tittare framför premiären av TV3:s dejtingprogram ”Kärlek över Atlanten.”


Programmet, där tittarna får följa tre amerikaner som söker kärleken i Sverige, sändes klockan 21.00 och hade 1,1 i rating i målgruppen 15-49 år, enligt preliminära siffror från MMS. En timme tidigare var det premiär för "Kjelles smakresa" i samma kanal, där Kjell Bergqvist reser runt i olika länder och äter mat. Programmet sågs av 263 000 tittare och hade rating 2,9 i samma målgrupp.

– Vi hade så klart hoppats på fler tittare till "Kärlek över Atlanten" och siffrorna för hela kvällen var tyvärr svaga på TV3. "Kjelles smakresa" hade ändå en godkänd premiär och vi gläds åt att "Star Wars" fortsätter skörda framgångar på TV6, säger MTG TVs programdirektör Fredrik Lundberg.

"Star Wars – Det mörka hotet" gick upp samtidigt som "Kärlek över Atlanten" med 256 000 tittare och 4,5 i rating.

Det fjärde avsnittet av "Biggest loser" i Sjuan klockan 21.00 sågs av 405 000 tittare, enligt preliminära siffror och hade en rating på 14,9 i huvudmålgruppen kvinnor 25-59 år.

"Bergs bärbara talkshow", som sändes samtidigt i Kanal 5, lockade 325 000 tittare och hade en rating på 4,8 i målgruppen 15-44. I SVT var det premiär för programmet "Den stora ölresan". Totalt bänkade sig 465 000 tittare framför programmet.

Tredje finalmatchen i hockey mellan Skellefteå och Luleå visades i Kanal 9, med matchstart klockan 19.00. Tredje perioden – som blev den mest sedda – sågs av 540 000 tittare, och gav en rating i Kanal 9:s huvudmålgrupp 30-59 år på 6,4 procent.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.