Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Rörligt

Svag start för ”Breaking News”

Publicerad: 3 September 2013, 06:49
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:36

Här är siffrorna för säsongspremiären av Filip & Fredriks ”Breaking News” i Kanal 5 igår.


Ämnen i artikeln:

Fredrik WikingssonKanal 5Filip HammarBreaking News

Programmet, som sändes klockan 22.00, sågs av endast 160 000 tittare, enligt MMS.

Dan Panas, presschef på Kanal 5, är ändå en aning nöjd.

– Kanal 5 var näst största kanal igår (i målgruppen 15-44 år, TV4 var större, reds anm.), med en andel i primetime på 14 procent, och Filip & Fredrik vann sin slot med ratingen 2,6 procent och andelen 13,8 procent, säger Dan Panas till Dagens Media.

Men är ni nöjda med 160 000 tittare?

– Man ska alltid vara nöjd med att vara slotvinnare, men självklart är ambitionen med alla våra program att de ska ses av så många som möjligt.

Tror du att tittandet på ”Breaking News” kommer att växa under säsongen?

– Vi strävar alltid efter fler tittare, det är kärnan i att jobba med media och hos oss.

Klockan 20.00 igår sändes andra episoden av ”En stark resa – med bil”, där Ullared-profilerna Morgan och Ola-Conny återigen reser runt i världen. Programmet sågs av 360 000 tittare, vilket är 15 000 fler än under premiären förra veckan. Dock krympte ratingen i Kanal 5:s huvudmålgrupp 15-44 år från 3,9 till 3,7 procent.

– Morgan och Ola-Conny ligger stabilt mot ”Idol” i TV4. Det här är vår starkaste motprogrammeringen mot ”Idols” auditionfas sedan 2009, säger Dan Panas.

”CSI New York” – som sändes klockan 21.00, mellan ”En stark resa – med bil” och ”Breaking News” – sågs av 365 000 tittare.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.