Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Rörligt

”Superlördag” – CL-finalen ökade

Publicerad: 3 Juni 2019, 09:24

Ola Wenström säsongsavslutade i Champions League-studion och Mo Salah fick lyfta Champions League-bucklan.

Foto: Instagram

Den totala räckvidden i TV6 och Viasat sport premium landade på 1 465 000 tittare. ”Vi hade en superlördag ”, skriver Nents presschef Susanne Nylén till Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

NENT GroupChampions LeagueTV6

Den helbrittiska Champions League-finalen, mellan Liverpool och Tottenhamn, nådde 136 000 fler tittare än fjolårets final. 

Den linjära sändningen i TV6 och Viasat premium sport hade en total räckvidd på 1 465 000 tittare, enligt MMS. 2018 låg räckvidden på 1 329 000. 

Båda halvlekarna låg som mest runt 800 000 i tittande på kanalerna, enligt Susanne Nylén, presschef på Nent. Sloten från 19.00 till midnatt hade 38 procent i andel för målgruppen 15–49 år. Matchen sändes även på Viaplay 

– Vi hade en superlördag på Nents alla kanaler med en rad sportevenemang. Champions League-finalen lockade som mest 800 000 tittare per halvlek och hela sändningen lockade betydligt fler tittare än förra året, skriver Nents presschef, Susanne Nylén, i ett mejl till Dagens Media. 

LÄS ÄVEN: Yotubeprofil bakom CL-kuppen 

Philip Wallin

Reporter

philip.wallin@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev