Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Rörligt

”Stylisterna ger mersmak"

Publicerad: 1 Februari 2011, 05:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:23

Nya webbtv-serien ”Stylisterna” med Sofi och Frida Fahrman drar tittarskaror till Aftonbladet.se och Kanal5.se.


Ämnen i artikeln:

StrixAftonbladet.seKanal 5Aftonbladet

I höstas kunde Dagensmedia.se avslöja att Kanal 5, Aftonbladet och produktionsbolaget Strix skulle göra webbtv-serien ”Stylisterna” med L'oreal som huvudsponsor.

Under förra veckans premiärvecka på Kanal5.se hade seriens två första avsnitt över 100 000 startade strömmar. På Aftonbladet.se hade klippen från ”Stylisterna” totalt 270 000 sidvisningar och över 200 000 unika besökare, vilket var långt över förväntan.

– Vi är väldigt nöjda, både trafikmässigt och med samarbetet med Kanal 5. Det här ger definitivt mersmak inför eventuella kommande samarbeten, säger Fredrik Lindén, programchef på Aftonbladet.

I ”Stylisterna” tävlar deltagarna om ett jobb på Aftonbladets bilaga ”Sofis Mode”. Systrarna och modebloggarna Sofi och Frida Fahrman leder programmet som sänds i 10 veckor med 20 episoder.

I Kanal 5 är även Lindex och Libresse sponsorer vid sidan av huvudsponsorn L’oreal.

– Vi är supernöjda med första veckans trafik, som bara har växt. Vi är också nöjda med spridningen i sociala medier och med att samarbetet med Aftonbladet har fungerat så bra, säger Daniel Cedercrona, chef för nya medier på Kanal 5.

Det här är också första gången som Kanal 5 släpper sin exklusivitet på ett programmaterial till en extern partner.

– Det är särskilt roligt att se att programmet har fungerat så bra på webben utan draghjälp från broadcast-tv. Det här möjliggör flera projekt tillsammans framöver, säger Daniel Cedercrona.

Synnöve Almer


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev