Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Streamingtittandet – så ser utvecklingen ut över tid i Sverige

Publicerad: 1 december 2021, 13:27

Både Viafree och Discovery plus tappar i räckvidd – men Viaplay och Discovery plus (premium) ökar.

MMS släpper färska siffror över streamingtjänsternas räckviddsutveckling de senaste fem åren.

Ämnen i artikeln:

MMSTV4 PlayCMoreViaplayViaplay GroupDiscovery

Hanna Frick

hanna.frick@dagensmedia.se


SVT Play och TV4 Play visar på en fortsatt ökning vad gäller både räckvidd och tittartid, det visar siffror från MMS senaste rapport ”Trend & Tema”. 

När det kommer till Viafree och Discovery plus (AVOD-versionen) minskar dock räckvidden och tittartiden. 

Däremot visar siffror från rapporten att samtliga av mediehusens SVOD-tjänster fortsätter att öka – vilket innebär att Nent, TV4 och Discoverys totala räckvidder och tittartider ökar. 

Streamingtjänsternas dagliga räckviddsutveckling Q3 2017– Q3 2021

Om "Trend & Tema"

Trend & Tema publiceras fyra gånger per år och bygger på 3000 telefonintervjuer i åldersspannet 9-99 år. 

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev