Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag16.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Streamingmarknaden i Sverige mognar – kampen om att vara hushållens förstaval hårdnar

Streamingmarknaden i Sverige mognar – kampen om att vara hushållens förstaval hårdnar

Ökningstakten i antalet nya hushåll som skaffar en streamingtjänst har mattats av. En mogen marknad ställer högre krav på att vara hushållens förstahandsval, men samtidigt uppger närmare 1 miljon hushåll att de sannolikt ska säga upp sin streamingtjänst. ✓ Allt viktigare att vara förstahandsvalet ✓ Så agerar C More och Discovery Plus ✓ Kampen mot lösenordsdelning

Publicerad: 12 april 2021, 11:33

Ämnen i artikeln:

MediavisionC MoreDiscoveryTv-marknadens omvandling

Jens Håkansta, head of D2C, TV & Entertainment på C More, Carl Waldenor, director marketing & D2C på Discovery Sverige, och Marie Nilsson, vd på Mediavision.

Foto: Ola Hanson/Discovery/Mediavision

Under det nyss avslutade första kvartalet 2021 konstaterar Mediavision en fortsatt tillväxt, om än något avmattad, för SVOD. Idag har 60 procent av de svenska hushållen minst ett abonnemang på

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.