onsdag1 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Streamingbolagen byter affärsmodeller – klokt eller onödigt?

Publicerad: 7 december 2022, 06:59

”Det förefaller mest som om ledningarna vill förevisa handlingskraft”, skriver Stefan Melesko.

Foto: Evan Agostini/AP/TT

Streamingbolagen stöper om sina affärsmodeller och satsar på hybridlösningar. Stefan Melesko, docent i medieekonomi, ställer sig frågande till utvecklingen och lyfter att ledningarna verkar alltför styrda av börskursen. Samtidigt saknar han bevis för att en reklambaserad modell verkligen är motiverad.

Ämnen i artikeln:

NetflixStreamingToppnyheter förmiddag

SM

Stefan Melesko


Bakgrund

Just nu - tidsbegränsat erbjudande

49 kr för 3 månader

Allt det här ingår:

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 896 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev