Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Johannes Jensen på Banijay, Film & och tv-producenternas ordförande Eva Hamilton, Discoverys innehållsdirektör Axel Eriksson och Åsa Sjöberg, innehållsdirektör på TV4 och C More ger alla sina perspektiv på Banijays uppköp.

Strategin bakom Sveriges nya tv-imperium – så ska Banijay dominera marknaden

Efter nytt produktionsimperium har bildats efter Banijays uppköp av Endemol Shine. I Sverige har det hittills lett till ytterligare sammanslagningar och vd-byten hos de lokala produktionsbolagen. Allt om: ✓ Konsolideringens risker och möjligheter ✓ Nedläggningarna av Nordisk Film TV och Sto-cph ✓ Banijays strategi och planer.

Publicerad: 13 Oktober 2020, 05:35

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

En ny jättekoncern på den svenska och internationella produktionsmarknaden har bildats i och med Banijay groups köp av Endemol shine. 

Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

InnehållsdirektörJohannes JensenEndemolBanijayEva Hamilton

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.