Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Stort tapp för Idol

Publicerad: 30 september 2010, 08:00
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:37

Tittarna svek TV4:s "Idol" på onsdagskvällen.


Igår kväll var det dags för det andra avsnittet av TV4:s halvtimmeslånga "Berg flyttar in". Programmet, som produceras av Strix, drog återigen över miljonen. Däremot blev målgruppsträffen något sämre igår jämfört med premiärprogrammet, då ratingen i målgruppen 12-59 år minskade från 14,4 till 11,5.

TV3 kontrade med långköraren "Efterlyst", som ökade rejält jämfört med förra veckan, från 447 000 till 583 000. Ratingen i MTG TV:s huvudmålgrupp 15-49 år blev 4,3. Mest populärt var programmet bland kvinnor 25-59 år, där ratingen uppgick till 6,5.

Kanal 5:s "Skånefruar" på samma tid ökade något, från bottenlåga 160 000 förra veckan till 207 000 igår. Programmet samlade 3,2 procent av alla 15-44-åringar, som är Kanal 5:s huvudmålgrupp.

En timma tidigare visade TV3 "Superstars", som lockade en publik på 551 000. I huvudmålgruppen 15-49 år uppgick ratingen till 4,1.

Programmet slog därmed Kanal 5:s "Arga Snickaren", vars publik stannade på 341 000. Ratingen i Kanal 5:s huvudmålgrupp blev 3,6. Trots ett rejält tapp från förra veckan rådde ingen av dem på "Idol", vars tittarsiffra blev 789 000 (ned från 1,0 miljoner förra veckan).

Kanal 5:s och Mastiffs skandalsåpa "Kungarna av Tylösand" drog 258 000 och en rating på 4,8 i målgruppen 15-44 år.

Martin Schori

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev