Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Stort lyft för TV3:s Hollywoodfruar

Publicerad: 2 November 2010, 09:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:33

MTG TV gjorde en stark måndag konstaterar presschefen Max Lagerbäck – som även sluter fred med Kanal 5:s presschef Dan Panas.


MTG TV gjorde igår sin bästa måndag på 11 veckor, och var största kanalhus i huvudmålgruppen 15-49-åringar.

Bakom lyftet döljer sig bland annat ett starkt andra avsnitt av "Svenska Hollywoodfruar", som sågs av 543 000 tittare klockan 21-22.

– "Svenska Hollywoodfruar" växte med 101 000 tittare från första till andra programmet. Vi hade en rating på 6,6 procent i 15-49 och hela 9,8 i bästa målgruppen, kvinnor 20-44, säger Max Lagerbäck till dagensmedia.se.

Som dagensmedia.se berättat tidigare idag gjorde även Prosieben-kanalen Kanal 5 en stark måndag, med högt tittande på de båda premiärerna "Böda camping" och "Pensionärsjävlar".

"Böda camping" spöade TV4:s "Biggest loser", med siffrorna 674 000 mot 571 00, och blev därmed gårdagens mest sedda program bland reklamkanalerna.

Max Lagerbäck har under hösten bråkat intensivt med Kanal 5:s Dan Panas om tittarsiffrorna. Nu väljer han att i stället omfamna Prosieben – och rikta kanonerna mot TV4:

– Det är riktigt glädjande att MTG TV tillsammans med Prosieben hade 66 procent i kommersiell (enbart reklam-tv) tittartidsandel i 15-49 och 67 procent i 15-44, säger Max Lagerbäck.

Dan Panas har också tagit del av de ihopslagna siffrorna för MTG TV och Prosieben.

– Det är superkul. Det visar att MTG TV och Prosieben är ett oerhört starkt alternativ till TV4-Gruppen utifrån ett annonsörsperspektiv, säger Dan Panas.

Kan man säga att Max sträcker ut en hand till dig?

– Sanningen är att jag och Max alltid har haft varandra. Det är en trevlig kille.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.