Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag24.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Storslam för Viasat i promotion-VM

Publicerad: 28 Juni 2010, 09:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:45

Viasat tog fyra guld i promotion-tävlingen Promax i Los Angeles. Även Kanal 5 vann priser.


Ämnen i artikeln:

Kanal 9ViasatKanal 5

Viasat vann fyra guld, fyra silver och två brons i Promax.

Guld för tv-kampanjen för Viasat on Demand, för Viasat on demand-kampanjen ”Goodbye TV-guide”, för varumärkeskampanjen "Icons of Entertainment" och för klippningen i ”Dead or Alive”.

Bolaget vann även silver för kampanjen för hockey-VM på Kanal 6, för varumärkeskampanjen ”Icons of Entertainment”, för informationsspotten "911 Theme" och för en tv-spot för Viasat on Demand, och brons för "Crime Night" och för ljudet i ”Danssöndag på TV1000 Classic”.

Kampanjerna har gjorts av internt av Creative services, tillsammans med reklambyrån Herlin Widerberg.

Kanal 5 och Kanal 9 kammade hem tre priser, samtliga i printklassen.

Guldet gick till Gossip Girl-kampanjen ”Previously on Girl”. Kanal 5 Play-kampanjen ”Perfect Quality – Perfectly Legal” vann silver och ”Head for Crime” för Kanal 9:s deckarsatsning tog hem ett brons. Samtliga kampanjer har gjorts inhouse.

Kanal 75 Interactive Media vann guld och brons för TV4 Anytime-kampanjen ”Vinnare plus”-spot i kategorin Television-Video Presentation.

Se alla vinnarna i dokumentet till höger.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Kanal 9ViasatKanal 5

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.