Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Rörligt

Storannonsörer drar ner 100-tals miljoner i tv

Publicerad: 26 September 2019, 11:45

Bild 1/2  ”När det finns varumärken som riktar sig till de yngre målgrupperna är det klart att annonsörens investeringar går ned i tv-mediet”, säger Daniel Saberski, grundare av Launchit.

Unilever och P&G drar i handbromsen och minskar sina reklamköp rejält när de breda målgrupperna försvinner från tv. Hittills i år har P&G och Unilever minskat med 50 respektive 24 procent. ”P&G har plockat Pampers från tv helt och hållet i år”, säger Jochum Forsell, rådgivare på Hear.


Ämnen i artikeln:

MediacomProcter GambleUnilever

Unilever har länge varit en jätte inom tv-annonsering med ständiga tio-i-topplaceringar i Sifos Reklammätningarnas listor över de som spenderar mest pengar i mediekanalen.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

30 dagar utan kostnad

Avsluta provperioden när du vill.
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll.
Vårt exklusiva magasin.

Säg upp när du vill under de första 30 dagarna. Provperioden övergår därefter till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5 995 kr/år.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev