Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Rörligt

Storannonsörer drar ner 100-tals miljoner i tv

Publicerad: 26 September 2019, 11:45

Bild 1/2  ”När det finns varumärken som riktar sig till de yngre målgrupperna är det klart att annonsörens investeringar går ned i tv-mediet”, säger Daniel Saberski, grundare av Launchit.

Unilever och P&G drar i handbromsen och minskar sina reklamköp rejält när de breda målgrupperna försvinner från tv. Hittills i år har P&G och Unilever minskat med 50 respektive 24 procent. ”P&G har plockat Pampers från tv helt och hållet i år”, säger Jochum Forsell, rådgivare på Hear.


Ämnen i artikeln:

MediacomProcter GambleUnilever

Unilever har länge varit en jätte inom tv-annonsering med ständiga tio-i-topplaceringar i Sifos Reklammätningarnas listor över de som spenderar mest pengar i mediekanalen.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.