Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

Starka siffror för Tillsammans mot Cancer

Insamlingsgalan "Tillsammans mot Cancer" som sändes i Sjuan i går hade betydligt fler tittare än fjolårets upplaga i TV3.

Helen Preutz


Publicerad: 29 Oktober 2013, 07:31
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:58

Ämnen i artikeln:

CancerfondenSjuan

Totalt bänkade sig 520 000 tittare i tv-sofforna för att se insamlingsgalan "Tillsammans mot Cancer" som sändes klockan 20.00 i Sjuan i går.

Totalt fick galan, som leddes av programledarna Tilde de Paula och Kristin Kaspersen, en rating på 12 procent i åldrarna 12–59 år. I kanalens huvudmålgrupp kvinnor 25–59 år var den 13,1 procent, enligt preliminära siffror från MMS.

Tittarsiffran överträffar med råge förra årets siffra då galan sändes i TV3. Då sågs den av 300 000 tittare.

Gårdagens insamlingsresultat på 63,5 miljoner kronor överstiger även det fjolårets resultat som landade på 49 miljoner kronor.

– Vi är förstås fantastiskt glada. Tillsammans med Cancerfonden hade vi som gemensamt mål att överträffa fjolårets siffror, främst vad gäller insamlingen, som förstås är det primära. Sen är vi naturligtvis väldigt glada att tittarna följde med oss, säger Maria Mowbray, programchef på Sjuan till Dagens Media.

Vad betyder det för Sjuan?

– Vi ser det som frukten av ett fantastiskt arbete. Det känns som att det befäster Sjuan som en av de stora kanalerna.

Ämnen i artikeln:

CancerfondenSjuan

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.