Få hela storyn
Starta din prenumeration
Rörligt
Publicerad: 12 Januari 2011, 09:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:25
Nickeloden ökade med 11 procent mellan 2009 och 2010. Samtidigt når tittarandelen nu 20,6 procent i målgruppen 6-11 år.
Ämnen i artikeln:
NickelodeonDe samlade siffrorna gör att Nickeloden är nu är fyra gånger större än de övriga kommersiella barnkanalerna i sin målgrupp.
Nickelodeons kanalchef Jenny Frisk förklarar framgångarna med ett starkt programinnehåll men framför allt att kanalen arbetar mycket med research.
– Vi har ett svenskt team som sitter här i Sverige och arbetar med att anpassa vår tablå för det som svenska barn vill ha. Research är ett extremt viktigt instrument för oss, säger Jenny Frisk.
Under 2010 ökade Nickelodeon också tittartiden till 74 minuter per dag i samma målgrupp.
Dante Thomsen
Ämnen i artikeln:
Nickelodeon